duminică, 20 ianuarie 2013

Introducere

De multă vreme mi-am propus sa pornesc blogul ăsta, de cele mai multe ori însă, ori mi-era prea lene, ori nu găseam timpul necesar sau subiectul potrivit. Blogul se vrea a fi în primul rând orientat pe călătorii, să prezinte locurile pe unde am mai umblat, lucrurile interesante pe care le-am văzut.

Cum nu de mult s-a încheiat anul 2012, mă gândeam că un subiect bun de începere pentru blog ar fi o retrospectivă a anului ce-a trecut.

Anul 2012 a fost unul destul de agitat pentru noi, ne-a găsit în Ingolstadt, Germania, în faţa, probabil, a cele mai mari provocări din viaţa noastră. Am lăsat o grămadă de lucruri în Timişoara pentru o ţară nouă, la 1000 de km de casă, joburi noi, oameni noi. 

S-a dovedit până la urma a fi un an bun, cu multe realizări, unele greutăţi, dar şi o grămadă de locuri noi vizitate. Şi pentru că nu vreau să o lungesc prea tare cu introducerea voi trece la subiect.

Înainte de toate, dacă sunteţi curioşi de pozele mele, puteţi găsi aici foarte multe din ele. Sunt grupate ierarhic pe colecţii: http://www.flickr.com/photos/27108337@N03/collections/

După cum spuneam, am început anul 2012 în Ingolstadt. Câte ceva despre noua noastră casă:

Steag Ingolstadt
Steag Ingolstadt
 
Este cel mai tânăr oraş mare (Großstadt) al Germaniei depăşind cota de 100.000 de locuitori în 1989. În prezent are o populaţie de aproximativ 128.000 de locuitori. Oraşul e situat în Landul Bavaria, fiind după München, Nürnberg, Augsburg, Regensburg şi Würzburg al 6-lea după numărul de locuitori. Aparţine de regiunea Oberbayern (Bavaria de Sus) unde este după München al 2-lea oraş ca mărime. 

Suprafaţa sa este de 133,35 km², deci cam cât cea a Timişoarei. Este după München, Nürnberg şi Augsburg al 4-lea oraş ca suprafaţă al Landului. Este împărţit în 2 de Dunăre care îl străpunge pentru 14,2 km de la veste spre est, de la kilometrul fluvial 2466,9 până la 2452,7.

Infrastructura e foarte bună, există aproape peste tot piste pentru biciclişti, iar oraşul e legat la sistemul de autostrăzi prin autostrada A9, ce beneficiază de 4 noduri în sudul, estul şi nordul oraşului. Din păcate mijloacele de transport în comun sunt cam prost organizate, există doar autobuzuri, dar planul acestora nu pare a fi gândit prea bine.

În 13 martie 1472 devine sediul primei universităţi bavareze, care mai târziu s-a remarcat ca un centru al Contra Reformei. În 1776 s-a fondat în Ingolstadt Ordinul Iluminaţiilor. În prezent funcţionează două universităţi în oraş.
Ingolstadt are un centru vechi cochet şi atrăgător:

 

Rata şomajului e scăzută, în iulie 2012 era de 3,4 %, foarte mare parte a angajaţilor lucrează la Audi, în Ingolstadt fiind sediul principal al renumitului producător de automobile. De asemenea clinica din oraş este cea mai mare din zonă.

Închei introducerea aici, voi posta poze din Ingolstadt în relatările viitoare.
Ceau!

---
sursa poze: wikipedia.de

Un comentariu: